Шопоголізм : Шопоголизм : oniomania

Місто Трускавець курорт » Медичний довідник захворювань (Медична енциклопедія) » Медичний довідник захворювань - літера Ш - Медична енциклопедія » Шопоголізм

Шопоголізм, або, по-науковому - оніоманія (від грец. "Оnios", що купується + манія), - нав'язливе бажання робити покупки. Сьогодні шопоголізм привертає пильну увагу психологів, на цю тему написано дуже багато книг. Наприклад, у роботі Рейчл Баулбі "Шопінг з Фрейдом" переконливо показано, що шопоголізм багато в чому пов'язаний з несвідомим, глибинними комплексами людської психіки. Шопоголізм як засіб самоствердження, компенсації дитячих комплексів цілком можна поставити поруч з алкогольною залежністю або пристрастю до азартних ігор. Зараз похід по магазинах часто-густо відіграє роль масової психотерапії, будучи найпоширенішим засобом боротьби з депресією, особливо у жінок.

Одна з основних психологічних пасток, що провокують залежність від шопінгу, - "відчуття браку", яке насаджується рекламою, магазинами, глянцевими журналами, самим механізмом моди - "викиньте все, що ви купили в Минулого сезону, воно морально застаріло", " ви гідні кращого ". Коли виник такий важливий економічний і культурний інститут як мода, новизна і фактор часу стали рушійною силою торгівлі. Не випадково магазини модного одягу в першій половині XIX століття називалися magazins de nouveautes, "магазини новинок". Відчуття, що ви не можете відчувати себе повноцінною людиною без нового шампуню, без нової машини або нової сукні, у людей навіюваних може легко перерости в комплекс неповноцінності. Суспільство споживання будується на ідеї ансамблю, коли одну "Правильну" річ треба доповнити іншими, будь то аксесуари до костюму або меблі в квартиру.

Як нас змушують купувати

Наука, яка будить в нас покупців, називається мерчендайзинг. Її завдання - задіяти максимальну кількість рецепторів і емоцій людини, які активують його здатність щось купити. Дослідники підрахували, що кожну зайву хвилину в супермаркеті ви витрачаєте $ 1,89. Візки - це зброя. Стратегічно відомо, що на швидкість, з якою ви штовхаєте візок, може впливати музичний фон. Якщо ритм музичного твору дорівнює, скажімо, 108 ударам в хвилину (наприклад, "Маленька нічна серенада" Моцарта) - ви рухаєтеся швидко. Музика на 60 ударів за хвилину (як "Адажіо" Вівальді) уповільнює рух і затримує вас у магазині. Правильно вибрана фонова музика може збільшити продажі на 38,2%. Виявляється, професіонали навчилися використовувати навіть те, як ми з вами моргаємо. В середньому людина моргає 32 рази в хвилину. Спеціальне освітлення в супермаркетах вводить нас в стан, схожий на транс, і змушує моргати рідше - 14 разів на хвилину. Все, що нас оточує, лише підсилює цей ефект: стіни супермаркету пофарбовані в зелені, бежеві, світло-блакитні тони, щоб заспокоїти покупця і приспати його пильність. До речі, освітлення касового апарату змусить закліпав в звичайному ритмі - адже треба прокинутися і (Найголовніше!) Розплатитися.

Магазинний простір чітко продумано й організовано, і там діє дуже багато стратегій дезорієнтації споживачів. Одну з таких стратегій сформулював у своїй книзі "Суспільство споживання" Жан Бодрійяр. Це ситуація мнимого вибору, коли людина змушена вибирати між двома по суті однаковими продуктами, наприклад, пепсі-колою і кока-колою. При цьому створюється видимість якогось важливого вибору, хоча насправді ці продукти суттєво не відрізняються. Ще один виверт - акції типу "два товари за ціною одного", нарахування бонусних очок, продаж в кредит або в розстрочку. Але найголовніший механізм - сезонні розпродажі.

Вважається, що якщо людина провела в Молле більше 40 хвилин, то він обов'язково щось купить. Тому принцип молла - затримати покупця. Йде робота з усіма каналами сприйняття інформації. Причому з розвитком мерчендайзинга атака йде все більш масовано. Ось, наприклад, запах. Шлях, по якому людський мозок одержує інформацію про запаху, набагато коротші, ніж слуховий і зоровий шляху. Так що на цю функцію потрібно впливати в першу чергу. Вже встановлено, що для продуктових магазинів найефективніше, якщо пахне кавунами й огірками. Продавці меблів використовують аромати хвойного дерева. Бутіки додають у повітря нотки запаху шкіри, дорогого тютюну. Магазини нижнього одягу, весільних нарядів використовують витончені, сексуальні. Що характерно, все це неявні, що не піддаються усвідомлення запахи.

Продавців навчають різним прийомам правильної комунікації з клієнтом: розпізнати тип покупця, правильно встановити контакт, подати інформацію про товар. Способи різні, наприклад, "підстроювання": покупець з дитиною, продавець тут же підхоплює: "А моя дитина такого ж віку", - зав'язується розмова особистісного характеру, і покупцеві вже незручно не купити. Або "облизування": продавець працює з вами так запобігливо, що вам піти без покупки ніяково. Одним словом, на цій невидимій лінії фронту виступає стільки професіоналів, збройних останніми науковими дослідженнями, що нам з вами, рядовим покупцям, важко чинити опір.

Важлива тенденція - сучасний молл стає синтетичним закладом міського дозвілля, вбирає в себе всі інші жанри міського життя. Він може включати в себе і художню галерею, і книжкову рамницю, і квиткову касу, і кафе, і косметичний салон, і кінотеатр. За цим знову ж криється хитра тактика не лобового натиску на покупця, а, швидше, м'якого запрошення - "просто проведіть день в Молле, не обов'язково робити покупки". Але хто ж їх не зробить? Мега-молл перетворюється в якусь модель ідеального світу, в якому виникає ілюзія насолоди і свободи.

Глянцеве життя з глянцевих журналів

Глянцеві журнали задають критерії світу, який можна назвати "ейфоричним" - в ньому відсутні побутові неприємності. Етимологічно слово "glamour", "гламур" сходить до ідеї чарівності, чаклунства, магії – наче є чарівне засіб, який може вирішити всі проблеми. Це світ, в якому немає життєвої невлаштованості, хвороб, одиноких людей похилого віку і кинутих дітей, немає некрасивих і нещасних, тому він має потужний психотерапевтичним впливом. Герой глянцю - людина-оболонка, який активно споживає і всіма своїми покупками "сигналить" оточуючим про свій соціальний статус.

Це вже серйозно!

Спільне дослідження вчених з Університету Іллінойсу і Університету Річмонда, спрямоване на вивчення деяких особливостей людської психіки, дало передбачуваний результат: любов до шопінгу - це хвороба, а не властивість характеру, не погана звичка і не розвага багатих людей. А людей, які страждають шопоголізмом, потрібно лікувати.

Шопоголіки, як правило, не пам'ятають своїх покупок: ті часто так і валяються нерозпакованими, і через деякий час шопоманка з подивом може знайти у своїй шафі десять коробок з новісінькій взуттям. Вона здобувала це у зміненому стані психіки, не усвідомлюючи, що робить. Найприкріше, що гроші витрачені, а задоволення тривало тільки коротка мить, і вже забуто. Починається так зване невтішне споживання: шопомана йде за новою порцією покупок в надії на радість, але вона знову швидко випаровується.

Дивимось у корінь!

Відрізнити шопоголіка від звичайного покупця досить просто. Хворий схильний витрачати необдумані суми. Він іде в магазин за зубною пастою та милом, а повертається з альбомом для фотографій, аксесуарами для мобільного телефону та набором викруток з гарними ручками. На думку психологів, подібна поведінка пов'язано з психологічними проблемами, які є в наявності у даного індивідуума і не можуть бути вирішені ним самостійно. Одна з найважливіших причин, що викликають аномальну поведінку - повсякденні стреси, реагуючи на які людина несвідомо шукає вихід. У який русло піде руйнівна енергія, у принципі, неважливо. Алкоголь і наркотики, шопоголізм і маніакальний фітнес все це речі одного плану. І фінансові проблеми - лише верхня частина айсберга, під якою ховаються депресія, душевний розлад, соціальна дезадаптація. Все це разом не може не турбувати лікарів.

Це справжнісіньке психічний розлад, який слід лікувати медикаментозно. Тут, як кажуть, вмовляння не допоможуть.

Як стають шопоголиками?

Жага адреналіну

Адреналін - це гормон, до якого організм швидко звикає і починає потребувати у все більших його дозах, як в наркотику. Заради адреналіну в крові люди займаються екстремальними видами спорту: лазять по горах, сплавляються по гірських річках на байдарках, ганяють на скажених швидкостях і так далі. Але не тільки: в магазині ми теж отримуємо дозу адреналіну - бонус до покупок. Тому нам так і хочеться отримати свою дозу ще і ще.

Ілюзія влади та ілюзія свободи. Крім влади над речами, які переходять у вашу власність, створюється відчуття влади над продавцями: вони намагаються прислужитися, марнують улесливі похвали: "Ах, вам так іде ця кофтинка", "Як добре на вас сидить! Відмінна у вас фігура". Людина купує сам: не те, що веліли; не те, що необхідно; а те, що зараз захотілося, і раз за разом одержує дозу ейфорії від свободи, купуючи привабливі, нехай абсолютно непотрібні речі.

Самообман

Є ще одна причина, яка призводить до нав'язливої ??ідеї купувати - низька самооцінка. Особливо у жінок.

Придбання нових речей робить їх у власних очах щасливими, забезпеченими, яскравими і сильними. Самотність, горе, розчарування, нудьга також штовхають жінку на витрати.

На хімічному рівні А низька самооцінка, як припускають вчені, пов'язана з браком гормону серотоніну, який відповідає за гарний настрій. Жінки стають шопоголиками частіше, тому що жіночий організм більш чутливий до перепадів рівня серотоніну. У чоловіків шопоманія зустрічається рідко і протікає не так яскраво - вони знімають свої стреси іншими способами: алкоголь, мальчишник, казино і інші радощі.

Як утримати ситуацію під контролем?

Є така професія - шоп-асистент, або байєр. Свою роботу він починає з експрес-тестування: визначає смак, пристрасті, стиль, типаж. Потім проводить ревізію гардероба: що є, що в якому стані, поєднуються чи базові речі, що вже не актуально. Наступний етап - формування оновленої бази гардероба, складання списку необхідних речей і визначення бюджету. Останній етап - покупки. При цьому фахівець може сам купити і привезти речі, а може просто супроводжувати вас у магазині. Це просто чудове рішення для заможних шопоголіків!

Джерело: Людмила Коломієць,
zdorovie.com

Місто Трускавець курорт » Медичний довідник захворювань (Медична енциклопедія) » Медичний довідник захворювань - літера Ш - Медична енциклопедія » Шопоголізм




Теги:

Забронювати або замовити санаторії, вілли, готелі Трускавець курорту - ви можете через Агенцію Трускавецькурорт,

ліцензія: АВ 303045 від 16.02.2007 року,

незмінного інформаційного партнера проекту

Трускавець, Трускавецькурорт.


Интернет реклама

Ціни на проживання, лікування і відпочинок на курорті Трускавець - ви можете дізнатися через Агенцію Трускавецькурорт




Переглянути Вілла Марта та агенція Трускавецькурорт на карті більшого розміру

Карта Трускавця, Трускавець курорту в електронному вигляді



 

Агенція Трускавецькурорт місто курорт Трускавець :: Агентство Трускавецкурорт город курорт Трускавец :: Agency Truskavetskurort of city Truskavets Файне місто Трускавець - форум - некомерційний сайт курорт Трускавець :: Форум Прекрасный город Трускавец - некоммерческий сайт курорт Трускавец :: Forum Wonderful Town Truskavets - unofficial site Truskavets Прекрасный город Трускавец - некоммерческий сайт курорт Трускавец :: Файне місто Трускавець - некомерційний сайт курорт Трускавець :: Wonderful Town Truskavets - unofficial site Truskavets Замовлення путівок, курсівок, подорожей, екскурсій в готелі, санаторії, бази відпочинку та пансіонати Укрпрофтур та Укрпрофоздоровниця та обслуговування туристів та туристичні групи по всій Україні :: Заказ путевок, курсовок, путешествий, экскурсий в гостиницы, санатории, базы отдыха и пансионаты Укрпрофтур и Укрпрофздравница и обслуживания туристов и туристические группы по всей Украине :: Business travel, trips for treatment, travel, tours in hotels, motels, resorts of JSC Ukrproftour and JSC Ukrprofzdravnytsa - reception of tourists and tourist groups throughout Ukraine


Rambler's Top100 Раскрутка сайта, Оптимизация сайта, Продвижение сайта, Реклама! Яндекс цитирования

Besucherzahler plentyoffish.com
счетчик посещений

MySQL: 0.0012 s, 4 request(s), PHP: 0.0457 s, total: 0.0469 s, document retrieved from cache.